Τετάρτη, Δεκ 04th

Last updateΚυρ, 21 Φεβ 2021 9am

Font Size

SCREEN

Cpanel

Giles ivf

Η άποψη της Εκκλησίας για την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή

lifesmall

Η άποψη της Εκκλησίας για την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή

Ο Δρ Μητροπολίτης Νικόλαος (Χατζηνικολάου) είναι κάτοχος διαφόρων πτυχίων στις θετικές επιστήμες καθώς και στη θεολογία και ιδρυτής και διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου για τις Βιοιατρικές επιστήμες στην Αθήνα και πρόεδρος της Κομητείας Βιοηθικής της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ο Σεβασμιότατος τίμησε με εμπεριστατομένο άρθρο του το περιοδικό Reproductive Biomedicine Online, τον Οκτώβριο του 2008 , παραθέτοντας τις απόψεις της Εκκλησίας όσον αφορά την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή. Η Εκκλησία ορίζει ότι ο άνθρωπος έχει αρχή αλλά όχι τέλος και η σύλληψη του κάθε ανθρώπου είναι ένα μοναδικό γεγονός και θέλημα Θεού, γιαυτό και η συνουσία χωρίς αναπαραγωγή αλλά και η αναπαραγωγή χωρίς συνουσία είναι ανησυχητικές καταστάσεις.

Επίσης το κάθε έμβρυο, από την αρχή της δημιουργίας του (ζυγωτό), έχει ανθρώπινη αρχή και ανθρώπινη προοπτική και μαζί με τις κυτταρικό πολλαπλασιασμό λαμβάνει χώρα και η αρχή και η ανάπτυξη της ψυχής του. Ακόμα το έμβρυο έχει δικαίωμα στη ζωή, στην ανθρώπινη ταυτότητα και στην αιωνιότητα. Η καινούργια τεχνολογία σύμφωνα με την Εκκλησία ναι μεν συμβάλει στην ανθρώπινη υγεία αλλά η αλόγιστη χρήση της απειλεί την ιερότητα του ατόμου και την αντιμετώπισή του ως μηχανή. Η πνευματική ανάπτυξη του ατόμου είναι εξίσου σημαντική για την ποιότητα ζωής του ατόμου μαζί με τη βιολογική και ψυχολογική ακεραιότητα, καθώς σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία προσδίδει στο άτομο ψυχοσωματική αρμονία.

Για τους παραπάνω λόγους η Εκκλησία θέτει τις επιφυλάξεις της όσον αφορά τις καινούργιες τεχνικές της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής καθώς και ζητήματα γύρω από αυτή (δότες γαμετών, κατεψυγμένα έμβρυα, παρένθετη μητρότητα, προεμφυτευτικός έλεγχος κ.α.). Πχ η Εκκλησία δε μπορεί να δεχτεί ότι υπάρχουν περισσευούμενα έμβρυα*, κατεψυγμένα ή μη, των οποίων η μοίρα ορίζεται από τρίτα πρόσωπα. Τέτοιου τύπου αντιρρήσεις/ ενστάσεις την οδηγούν στο να μην μπορεί να συστήσει και να επικροτήσει την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή ως λύση στην υπογονιμότητα. Το ζευγάρι μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια αλλά παρολαυτά πρέπει να αφεθεί στα χέρια του Θεού. Αντιπρόταση της Εκκλησίας όσον αφορά τη στειρότητα είναι η υιοθεσία και συστήνει της απλοποίηση της διαδικασίας καθώς πιστεύει ότι είναι λιγότερο επώδυνη διαδικασία από μια αποτυχημένη εγκυμοσύνη.

Πηγή
The Greek Orthodox position on the ethics of assisted reproduction
Reproductive Medicine online-Vol. 17 Suppl.3.2008 25-33

*‘surplus embryos’

Πέμπτη, 09 Οκτώβριος 2014. Η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας
 "Η Εκκλησία θα μπορούσε μεν να κάνει σωστή χρήση της οικονομίας Της εκεί που οι άνθρωποι δεν είναι ώριμοι να δεχθούν την ακρίβειά Της, όπως στην περίπτωση της γονιμοποίησης ως θεραπευτικής υποβοήθησης στις περιπτώσεις που υπάρχει αναπαραγωγική ανεπάρκεια, εντός νομίμου και εκκλησιαστικού Γάμου και με το δεδομένο ότι δεν καταστρέφονται έμβρυα" ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος. 
Πηγη ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ

 

Βλ. ΕΞΩΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ και Τα 5 «ΟΧΙ» του Χριστόδουλου

Βλ. Η ΕΞΩΣΩΜΑΤΙΚΗ ΓΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ  (Ειδική Συνοδική Επιτροπή επί Ειδικών Ποιμαντικών Θεμάτων και Καταστάσεων ,Κανονισμός 135/1999)

Ξημέρη Βάσια
Kosmogonia IVF


 

blogatbottom